- De hulpverlening moet binnen de gemeentegrenzen van Wageningen liggen. Aanvragen van buiten Wageningen worden in principe doorverwezen naar een EHBO-vereniging in de buurt van de aanvrager;
- Het evenement mag geen privékarakter hebben. Bijvoorbeeld besloten feesten van een studentenvereniging of het 50-jarig huwelijksfeest van opa en oma;
- Per hulpverlening zijn tenminste twee hulpverleners aanwezig;
- De aanvrager zorgt voor het “natje en droogje” van de hulpverlener.
Sint Jan kan niet garanderen dat een aanvraag gehonoreerd wordt. Aangezien de leden van Sint Jan alles op vrijwillige basis doen en het in bepaalde periodes flink druk is, kan het voorkomen dat er op een bepaald moment geen hulpverleners beschikbaar zijn. Uiteraard geldt, dat wanneer u vroeg aanvraagt, u meer kans heeft. We streven ernaar elke aanvraag te honoreren.
De vereniging rekent voor twee hulpverleners een minimumvergoeding van € 60,- voor 4 uur en daaropvolgend €30,- per (gedeelte van) 2 uur. Deze bedragen zijn exclusief consumpties en reiskosten. Bij evenementen waarbij meer dan twee hulpverleners nodig zijn, worden de tarieven evenredig verhoogd.
Wanneer de hulpverlening langer dan 4 uur duurt en plaatsvindt tijdens normale etenstijden, wordt van de aanvrager verwacht dat deze voor een maaltijd zorgt.
Hulpverleningen kunnen aangevraagd worden door het online formulier op deze pagina in te vullen.